woensdag 4 mei 2016

Dag 1 Amsterdam-Los Angeles

Omdat we pas om 11 uur vliegen hoeven we deze keer niet idioot vroeg weg. We hadden een taxi besteld om 7 uur en wie zit daar achter het stuur? Cora, onze trouwambtenaar! Een ontzettend leuk mens waarmee we sinds ons huwelijk nog steeds Facebook contact hebben. Het werd dus een onverwacht gezellig taxiritje.

Op Schiphol aangekomen viel de drukte mee en zaten we al snel bij het Holland House met wat lekkers. Helaas bleek bij de gate dat de vlucht wat vertraagd was wegens technische mankementen. Iets wat ik niet wil horen! Zeg dan gewoon dat het eten te laat geleverd is ofzo, maar niet dat er iets kapot is terwijl we straks op 10 km hoogte vliegen.... Ik weet dat het vaak iets onbetekenends is, maar mijn fantasie draait al op snel volle toeren. Met een klein uurtje vertraging zitten we in de lucht. De vlucht was heel rustig en ging gelukkig snel voorbij. 

 

We maken een tussenstop op Chicago. Wat een gedoe is dat altijd, eerst langs een erg streng kijkende Immagrations officer die zelfs wilde weten wat we voor werk doen. Mijn werk moest ik zelfs toelichten. Daarna een nog minder vrolijke douane meneer en als slagroom op de taart langs verschillende stugge security mannetjes waarvan 1 wel heel veel aandacht voor mijn boardingpass had. Geen idee wat hij er op dacht te zien, maar hij heeft hem zeeeer grondig bestudeerd. Ik weet dat al deze stappen belangrijk zijn, maar je voelt je als toerist alles behalve welkom. Eén keer je een goede reis wensen i.p.v. te snauwen kost niets volgens mij.

Was wel even haasten bij de tussenlanding door de vertraging om vervolgens weer vertraging te hebben. Het vliegtuig waarmee we naar LA vliegen is te laat binnen. In de tussentijd weer lekker heerlijk mensen zitten kijken, blijft verbazingwekkend wat voor outfits Amerikanen aantrekken. Voel me meteen minder shabby in mijn joggingpak :). En de vertrouwde spleet bij de wc deur is er ook weer, love it to be here!


 

Na een wederom rustige vlucht landen we in LA en kunnen we de auto ophalen. We waren niet de enige, dus stonden we voor de zoveelste keer in de rij vandaag. Nummer 11 om precies te zijn. Inmiddels is het voor ons 5 uur 's nachts door het tijdsverschil. We mochten zelf de auto uitzoeken, het is een gave Jeep Cherokee geworden. Wat een bak!

Lichtelijk gaar zijn we dan als we bij ons motel aankomen. Even wat gegeten bij een McDonalds op de hoek en snel weer terug. Het is hier 's avonds niet echt een pretje om rond te lopen. Motel zelf ziet erg netjes uit, mooi zwembad ook. Helaas is het te koud om te zwemmen. Wie had dat gedacht dat het nu in Nederland warmer zou zijn dan hier. Morgen verwachten ze 18 graden en bewolkt. Nog even wat gerommeld en dan gaat het lichtje bij ons beide letterlijk uit.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten