zaterdag 21 mei 2016

Dag 17 Las Vegas - Amsterdam

Alles loopt voorspoedig 's ochtends. We ontbijten snel bij Roasted Beans beneden in het hotel en gaan op weg naar het vliegveld om onze auto in te leveren. Behalve het gênante moment dat ik met koffer en al uit de lift kom kukelen gaat dit ook soepel en zitten we al snel bij de gate. De eerste vlucht naar Houston duurt maar 2,5 uur en is een rustige vlucht. Behalve dan de landing, blijkbaar had het vliegtuig wat te veel vaart want de piloot trapte op het laatst nog snoeihard op de remmen waardoor iedereen naar voren geworpen werd. We hadden een overstap van 2 uur, genoeg om even wat te eten en relaxen. Boarden ging tergend langzaam, we zaten redelijk achterin. Dit toestel had allemaal rijen van 3 stoelen. Voordat we incheckten had ik al gezien dat er iemand naast ons zou zitten wat tot nu toe altijd het geval was. Maar nadat we waren gaan  zitten bleef de stoel leeg. We keken elkaar al hoopvol aan. En ja hoor, toen de deuren gesloten werden was de stoel nog steeds leeg. Dus we hadden alle ruimte, wat een luxe. Was ook fijn voor mijn voet, tijdens het wandelen door de slot canyon een paar dagen terug deed ik weer een misstap en hij deed nog zeer van de eerdere misstap. Er zit nu een heel ei op, dus fijn dat ik mijn been steeds goed kan bewegen. Gisteren wat ijs op gedaan in het hotel, maar hij is nog niet echt geslonken.

De vlucht naar Amsterdam verliep net als op de heenweg super rustig, zo mogen ze altijd wel zijn. Helaas lukte het ons beide niet om te slapen, maar ik ben nu wel aardig bij met de Star Wars films. Cyriel ging helemaal los op de tekenfilms en hoorde ik regelmatig in lachen uitbarsten. De recente vliegtuigcrash van Egyptair zit wel in mijn achterhoofd tijdens de vlucht, maar ik sta niet toe dat de angst de overhand krijgt. 

Op Schiphol stond een mega rij voor de douane, de trap en roltrap stonden zelfs vol. We besloten eerst even naar de wc te gaan. Zo'n rij wil je niet in met een volle blaas. Hierdoor kwamen we bij de liften terecht en door die te nemen kwamen we gunstiger uit bij de rijen. Vervolgens ging er net voor onze neus een extra balie open, dus uiteindelijk waren we er nog redelijk snel door. Mijn broer stond al op ons te wachten en na een lekkere bak koffie met mega tompouce werden we veilig thuisgebracht. Hier treffen we allemaal lekkers aan om de eerste dag door te kunnen kome, lieve zus heb ik toch. We voelen ons nog redelijk, dus samen met mijn broer rijden we naar mijn zus om Timmy op te halen. Zo heerlijk weer om dat beestje te zien. Weer thuis gaat het lichtje echt uit.

We kijken terug op een fantastische vakantie waar we erg veel gelachen hebben. Voorlopig was dit de laatste keer Las Vegas denk ik, we willen meer de natuur in. Ondanks wat fysieke beperkingen genieten we wel heel erg van het wandelen. Amerika blijft een speciaal vakantieland. Zoveel diversiteit. En zoveel gratis schone toiletten haha. We komen zeker weer terug! Maar nu eerst even bijkomen van deze....

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi,
    Heerlijke vakantie hebben jullie gehad! Dankjewel voor het mogen meelezen van jullie reis.
    Dat maakt het wachten op onze eigen vakantie deze zomer weer iets makkelijker.

    Groetjes Davina

    http://keyners2016.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Davina, leuk om te lezen. Jullie gaan een erg mooie reis maken zie ik, geniet ervan! We zullen jullie zeker volgen. Groetjes, Saskia

      Verwijderen