vrijdag 6 mei 2016

Dag 3 LA - Universal Studio's

Vandaag staat alleen maar fun, fun en fun op de planning. Ok, deze hele vakantie staat in het teken van fun. Maar een pretpark zoals Universal Studio's bezoeken is wel echt heel erg fun!

Ik werd vandaag netjes om 6 uur wakker, een record voor mij op dag 2. Wederom kreeg ik de douche niet zelf open, zo zwaar gaat ie, dus Cyriel kwam als een echte Superman to the rescue! We besluiten in het park te ontbijten en stappen dus snel in de auto. Het park is amper een kwartier rijden hiervandaan. Je kunt ook met de bus, is inderdaad goedkoper, maar je moet dan gaan staan wachten enzo. Dat is die 15 dollar minder niet waard. We kiezen zelfs voor preferred parking en staan voor 25 dollar vlakbij de ingang. De toegangskaarten met front-of-line  heb ik al een paar weken terug al gekocht. Dus we mogen er een uur eerder in EN hoeven amper te wachten. Is die energiebalans van mij toch een leuk excuus haha. 

Nog even snel door de security, Cyriel moet natuurlijk weer eens apart vanwege zijn pacemaker. Doen ze hier helemaal niet moeilijk over. En hoppa, we zijn binnen. Ik kijk wel even benauwd naar het kaartje, zijn toch wel voornamelijk in mijn beleving wat "enge" attracties. Cyriel van ons tweeën de echte thrillseeker is en ik degene die overal braaf staat te wachten met de tassen. Ik kreeg zelfs eens wegloop neigingen bij de Droomvlucht in de Efteling...... Need to say more? 

 

We besluiten om rustig te beginnen met de Studio Tours. Hierbij ga je in een soort treintje het terrein van Universal over en zie je allemaal echte filmsets zoals Wisteria Lane van Desperate Housewives, het huis uit psycho, een echte vliegtuigcrash en nog veel meer. Tot 2 keer toe ga je in een soort tunnel met 3D effecten. Vooral die van Fast en furious was best heftig, je hebt echt het gevoel dat je keihard rijdt. Heel gaaf. Dus toen bleek dat ik dit wel leuk vond eigenlijk, besloot Cyriel dat ik ook wel klaar was voor de Harry Potter 4D ride. Eerst moet je daar je tas in een kluisje doen, wat ik geen goed teken vond. En toen ik het karretje zag kreeg ik acuut vluchtneigingen, dit was zo'n echte met flinke beugels en bungelende benen. Ohooohhhh.... Met de belofte dat hij niet over de kop zou gaan (daar trek ik de grens) heb ik me erin laten lokken door Cyriel. En wat was dat GAAF!!! Ok, je moet geen echte hoogtevrees hebben of snel wagenziek zijn, je wordt alle kanten opgegooid en hij simuleert hele, hele diepe afgronden waar je invliegt. Maar wat was dat gaaaaf.... Volgens Cyriel heb ik de longen uit mijn lijf gegild met een big smile op mijn gezicht. Ok, ik ben om. Dit wordt een hele leuke dag! Voor wie een idee wil krijgen, hier is een filmpje.

  
   


We zijn tot ongeveer 5 uur in het park gebleven en hebben op The Simpsons (hier hebben we beide niets mee) na alle rides gedaan en zijn we naar de show Waterworld geweest. Een aanrader! Moe, maar voldaan struinen we nog even door de City Walk, een winkelgebied ernaast en scoren we nieuwe gympen voor Cyriel. Was hard nodig, dus de huidige gaan niet mee terug. We besluiten om snel wat te eten bij de In-N-Out burger, weer een keten die op mijn wensenlijstje stond. Dit is zoveel lekkerder dan McDonalds, ook al is het fastfood. Als laatste besluiten we nog een keer naar Griffith Observatory te gaan om foto's te maken van LA bij nacht. Kon ik meteen weer even spelen met mijn camera. En hiermee kwam een super leuke dag vol met fun fun fun te einde. Krijg weer een grote grijns op mijn gezicht als ik eraan terug denk. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten