zondag 8 mei 2016

Dag 5 Anaheim - Disney

"I hear footsteps!" Als je wel eens op Syfy een programma als Ghosthunters hebt gezien herken je deze kreet. Maar in plaats van spook voetstappen waren dit hele echte. Zoals we gisteren al schreven hoor je voetstappen in dit hotel heel goed. De vloer kraakt enorm en je hoort elke voetstap bonken, vooral als iemand nogal op zijn hakken loopt. En dat deden onze bovenburen van 3 tot 5 vannacht. Ze gingen blijkbaar heel vroeg weg en dan pak je dus niet alles de avond ervoor in. Neeeee joh, dat doe je midden in de nacht. Gevolg, beetje slaaptekort. Uit pure verveling omdat ik toch wakker was, heb ik geluid proberen op te nemen. Oordeel zelf...

Wat later dan we van plan waren gingen we 's ochtends richting Disney. Disney in Anaheim bestaat uit twee parken, Disneyland en California Adventure park. Het plan is om eerst naar California Adventure te gaan. Maar er bleek een halve marathon aan de gang te zijn en de deelnemers gingen na de finish ook het park in. Gevolg, drukte bij de tassencontrole. Dus besloten we eerst wat te eten, masr dat hadden we beter niet kunnen doen. Het werd steeds drukker. Gelukkig ligt ons hotel op ongeveer 10 minuten lopen van het park, dus besloten we om terug te gaan en even te gaan liggen. Die rare nacht hakte er toch wel in. Meteen even langs de receptie gelopen om te vragen of het mogelijk was een kamer op de 2e verdieping te krijgen, gisteren hadden ze die niet. Vandaag was het geen probleem. Als we de koffers klaarzetten, dan zorgen zij dat deze op de nieuwe kamer komen. Top geregeld! Nu worden wij de stampers gnagna. 

Terug in het park waren de rijen gelukkig wat minder en de fun kon beginnen. Helaas had ik nog wat hoofdpijn van gisteren en door vannacht. Daarom besloten we de dag te beginnen met een rustig ritje in Heimlich's Chew Chew train. Om vervolgens naar het andere uiterste te gaan in The Tower of Terror, waarvoor we al een fast pass gehaald hadden. Hiermee kun je binnen een bepaalde tijd terugkomen en hoef je niet in de lange rij te staan. In de Tower of Terror ga je in een soort lift die met een rot vaart 13 verdiepingen omhoog schiet en daarna naar beneden dendert in horten en stoten. Vroeger zou ik hier nooit in gegaan zijn, noway. Maar na mijn avonturen van eergisteren had ik hem zelfs heftiger verwacht. Cyriel wist niet wat ie hoorde haha. Nou ok, we hebben wel gegild hoor. 

Heimlich's Chew Chew Train  
Heimlich's Chew Chew Train & The Towor of Terror

 
Onze big smiles in de Tower of Terror

Omdat ik me nog steeds niet lekker voelde durfde ik de rollercoaster van het park niet aan, dus daar is Cyriel alleen in gegaan. Waardoor ik de kans kreeg om er een filmpje en foto's te maken. Het filmpje kan ik alleen helaas niet plaatsen. Omdat we allebei het erg zat begonnen te worden en het erg druk bleef, besloten we even terug te gaan naar het hotel. Toevallig hadden ze net de koffers overgezet. We hebben nu een mooi kamer op de 2e verdieping met uitzicht richting het park. Wat betekent dat we vanavond het vuurwerk waarschijnlijk goed kunnen zien. Na even gerommeld te hebben gaan we terug, deze keer gaan we Disneyland in. We hebben kaartjes waarmee we onbeperkt tussen de parken kunnen hoppen.  Hier kun je werkelijk over de hoofden lopen zo druk. Vreemd genoeg valt de wachttijd bij bepaalde populaire attracties mee. We gaan Indiana Jones in, een super leuke rit in een soort jeep die met een rotvaart alle kant opvliegt. En als laatste Pirates of the Caribbean, deze is een beetje als Fata Morgana in de Efteling, alleen dan met wat heftiger watervallen waar je vanaf gaat. Wat ons beide een zeiknatte kont oplevert. Voor de Haunted Mansion hadden we ook een fast pass, maar die ging helaas stuk toen wij stonden te wachten. Toen maar even wat gegeten. Het plan was om tot het vuurwerk in het park te blijven, maar inmiddels is mijn hoofdpijn overgesprongen naar Cyriel en besluiten we gewoon lekker naar bed te gaan. We hebben er intussen al 20 km lopen opzitten vandaag, dus het mag ook wel. Ik type het verslag terwijl hij lekker ligt te ronken. Het vuurwerk is net begonnen, zeker het mooiste vuurwerk dat ik ooit heb gezien en ik zit hiervandaan niet eens alles. Cyriel doet even zijn ogen open, gromt goedkeurend naar het vuurwerk en valt weer in slaap. Morgen hebben we nog een dag in Disney.

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten