maandag 16 mei 2016

Dag 13 Las Vegas - Mount Charleston

Vanochtend stonden we rond 7 uur op, we willen gaan wandelen in Mount Charleston. Eerst even een snel ontbijtje bij een overpriced patissier in het hotel. Deze gaat nog van het resortcredit af. Ik neem een ham-kaas croissant. Nu vraag ik je, hoe kun je een ham-kaas croissant verpesten? Nou, dat doe je als volgt: Snij hem open, kwak er 2 dikke plakken ham tussen, daar een nog dikkere laag kaas en prop er voor de zekerheid nog een flinke laag boter tussen. Je weet het nooit he, een croissant kan droog worden. Vervolgens verhit je hem waardoor de boter en kaas eruit druipt. Eeeeh lieverd, mag ik een hapje van jouw yoghurt? 

Op weg naar Mount Charleston zien we het kwik dalen tot uiteindelijk 12 graden. Gelukkig heb ik mijn vestje bij me.... Toch? Ohooh die hem ik bij die koffietent laten hangen. Ik dacht nog, die moet ik niet vergeten en wat doe ik? Juist, precies dat. Cyriel had zijn vest niet meegenomen, want hij stoere man :). Ik had wel een mouwloos shirtje meegenomen voor op de terugweg, die maar onder mijn t-shirt aangetrokken. Zolang je romp maar warm blijft kun je veel hebben. Mijn armen en benen warmen al wandelend wel op.

We besluiten de Mary Jane Falls wandeling te lopen. Bij deze wandeling stijg je 335 meter over een lengte van 2,5 km wat een vrij snelle stijging is. En dat merken we ook, vanaf de eerste stap tot de laatste stijgen we. In het begin redelijk geleidelijk, maar daarna komen er al snel switchbacks die steeds steiler worden. Er zijn ook veel landverschuivingen geweest, dus je moet goed uitkijken waar je je voeten zet op die losse stenen. Aan het einde als extra bonus veel rotsblokken waar je op moet klauteren. Al met al een best pittige wandeling ondanks de geringe lengte. Lang leve mijn wandelstokken, ik zweer er bij! Bovenaan word je beloond met een fantastisch uitzicht over het dal en sta je onder een paar watervallen. Hier zitten we een tijdje te relaxen, al is het soms best druk boven. Aan de andere kant van het dal zien we nog sneeuw liggen trouwens. Terug gaat niet eens zoveel sneller omdat je goed moet remmen en uitkijken niet uit te glijden over de losse stenen. Twee uur na de start van de wandeling staan we weer beneden, moe maar voldaan.

  
  

Onderweg lunchen we bij Rachels Kitchen in een winkelcentrum. Goed eten, dit is duidelijk de lokale huisvrouwen lunchplek, een aantal zijn redelijk strakgetrokken.

Op de terugweg naar Vegas besluiten we langs Red Rock Canyon te rijden, een klein natuurgebied net buiten Vegas. Hier is een scenic drive van een half uur en heeft verschillende wandelingen. Voor het laatste hebben we geen puf meer, we houden het bij de rondrit. Het is een stuk koeler dan de laatste keer dat we hier waren, scheelt wel 10 graden. 
  

Terug in het hotel lopen we eerst langs security en ja hoor, mijn vest is netjes afgeleverd. Dat scheelt weer een nieuwe kopen. Daarna duiken we het zwembad in waar helaas net de zon verdwenen is. Maar met een biertje en cocktail is het goed toeven.

We eten wat bij het Hardrock Café waarnaar we doorlopen naar MGM. We hebben kaartjes voor de Cirque du Soleil show KA voor morgenavond en willen kijken of we deze vanavond al af kunnen halen. Scheelt ons morgen gedoe, je moet ze namelijk ruim voor de start van de show afhalen. Na een tussenstop bij de M&M shop is het tijd om ons bedje op te zoeken. Morgen wisselen voor het laatst van hotel, de planning js er een rommeldagje van te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten