zaterdag 7 mei 2016

Dag 4 LA - Anaheim

Vandaag hebben we een rustige dag met maar één doel en dat is naar Anaheim rijden (een half uur verderop) en daar inchecken in ons volgende hotel. Het regent als we wakker worden wat California met zijn jarenlange droogte goed kan gebruiken. Wel apart dat wij in LA gewoon slechter weer hebben dan in Nederland. 

We zijn weer vroeg wakker, dus alle tijd om het blog te schrijven van gisteren, in te pakken en te ontbijten bij Danny's. Onderweg stoppen we bij de Citadel Outlet waar we beide goed slagen. O.a. hele gave Converse gympen gescored voor mezelf en Cyriel heb ik ook eindelijk over kunnen halen eens een paar te passen. Dit probeer ik al sinds onze eerste trip. En hij is meteen overtuigd. Helaas begint er bij mij een redelijke hoofdpijn op te komen en de pijnstillers slaan niet aan, vaak helpt het dan om wat vets te eten. Dus we lunchen bij een Ruby's Diner die in de Outlet zit. Ook nog een tijdje op een bankje gezeten en toen ging het wel weer.

 
 

Omdat we straks ook wat dagtrips gaan maken besluiten we een koelbox en wat proviand te kopen. Voorbereid als ik ben had ik al een Walmart in de buurt van de outlet opgezocht. Het blijft heerlijk om in die winkel rond te lopen, zo idioot veel spullen en dit was niet eens de grootste waar we ooit geweest zijn. Ik had voor de vakantie al een keer voor de grap een foto gemaakt in een AH XL van het schap met ontbijtgranen om deze eens te vergelijken met de keuze hier. Zoek de verschillen.....

  

Op weg naar het hotel kwamen we weer in de files. Het verkeer is hier inderdaad dramatisch, eigenlijk continu in de file gestaan of file gezien aan de overkant. Het hotel zit vlakbij Disneyland, leuk om te zien dat de wegen eromheen ook al helemaal in die sfeer zijn. Supernetjes onderhouden ook. Ik had dit hotel uitgezocht omdat het op 10 minuten loopafstand ligt en het net gerenoveerd is. De kamer is inderdaad supernetjes en fris. Goede keus geweest dus, behalve dat de vloeren en muren van papier lijken. Je hoort alles, als iemand loopt kraakt de boel zo dat we bang zijn dat de bovenburen ineens naar beneden storten en bij ons in bed erbij komen liggen.

Na wat uitgepakt te hebben rijden we naar een wasserette om wat kleding te wassen. Inmiddels was het etenstijd en besluiten we naar het restaurant (Tiffy's) naast het hotel te gaan. Wat een ontzettend foute keuze. Bij binnenkomst werd ik al niet heel enthousiast, het rook wat ranzig en de meubels zagen er wat vettig uit. Maar nu weet ik dat ik best een zeikerd ben op dat gebied, dus besluit het gewoon te negeren. Cyriel bestelt een gehaktbrood en ik gefrituurde tortilla's met gehakt. Terwijl we wachten valt mijn oog op de rugleuning van de banken waar we op zitten. Die hebben van die knopen waardoor je een soort gaten/nisjes over de gehele rugleuning hebt. En die gaten zitten vol met stof. Niet een beetje, maar hele dikke stofvlokken in al die gaten. Zo ontzettend ranzig, dit is echt al heel lang niet schoongemaakt. Ik vraag me dan meteen af wat de staat van de keuken is. Op dat moment komt het eten. Cyriel zijn gehaktbrood smaakt goed maar mijn tortilla's gooi ik meteen neer na één hap. Cyriel die bijna alles wel eet probeert het ook en gooit ze ook weer neer. Ze zijn echt ranzig, ze ruiken ook helemaal naar oud vet. De vermoeidheid, hoofdpijn en dit gedoe zorgt dat we even niet heel gezellig zijn met elkaar. Afrekenen kost Cyriel de nodige moeite, al brengen ze wel netjes mijn maaltijd niet in rekening. Bij de eerstvolgende restaurant duik ik naar binnen om iets te eten om die smerige smaak weg te krijgen. Terug in het hotel zoeken we het restaurant op op TripAdvisor en laten we het zo zeggen......hadden we dat maar eerder gedaan..... Mijn hoofdpijn was vreemd genoeg inmiddels helemaal weg, hele aparte vorm van pijnstilling. Nog even lekker gerelaxed op de kamer, maar onze oogjes vallen al snel dicht. Morgen staat dag 1 in Disneyland op de planning, zijn erg benieuwd.

Oh ja, we hadden nog geen foto's van de auto geplaatst. Bij deze...
 

1 opmerking:

  1. Het is goed om te lezen dat jullie het zo naar de hebben. Alleen zal het gewicht van jullie wel toenemen van de bezoeken aan al die ketens. Moet kunnen. Verder nog heel veel plezier en goede reis verder. Groetjes uit een zonnig en warm Zeist, Nederland. Wil en Wim

    BeantwoordenVerwijderen